Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: M O ur Rahman BIG-registraties: 99909156025
Overige kwalificaties: Cognitief Gedragstherapeut VGCT EMDR practitioner Basisopleiding: Psychologie
AGB-code persoonlijk: 94006583
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Praktijk voor Psychologische Hulp b.v. E-mailadres: Info@rahman.nl
KvK nummer: 58277269
Website: www.rahman.nl
AGB-code praktijk: 94056056
2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth (toepassingen) toe, etc.: Patiënten/cliënten met de volgende klachten kunnen bij mij in de praktijk terecht; Angst- en spanningsklachten, paniek, fobieën, stress, PTSS, burn-out klachten, rouwverwerking, psychosomatische klachten, vermoeidheid, hoofdpijn, andere lichamelijke onverklaarbare pijnen, buikpijn zonder aanwijsbare medische oorzaak, depressieve klachten, slaapstoornissen, concentratieproblemen, vermoeidheid, trauma’s, assertiviteitsproblemen, identiteitsproblemen, levensfase problemen, aanpassingsproblemen, werk- en studieproblemen, laag zelfbeeld en onzekerheid.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag Alcohol
Overige aan een middel Schizofrenie
Depressie
Bipolair en overig Angst
Restgroep diagnoses
Dissociatieve stoornissen
Genderidentiteitsstoornissen
Psychische stoornissen door een somatische aandoening Seksuele problemen Slaapstoornissen Persoonlijkheid Somatoforme stoornissen Eetstoornis
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: M O ur Rahman BIG-registratienummer: 99909156025
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: M O ur Rahman BIG-registratienummer: 99909156025
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Verpleegkundig specialisten
ggz-instellingen
Anders: Bedrijfsartsen, bedrijfsmaatschappelijk werkers en psychiater.
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
L Sluys GZpsycholoog 59909172625
H van Eck 29041475301
A L M Kiel Huisarts 39022022301
L Rollenberg Orthopedagoog
M van Vliet Verpleegkundig 09008330830 H Sonnemans Psycholoog
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Intervisie
Intern overleg
Medicatie Diagnose
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Ik (persoonlijk) lever geen spoedeisende/crises hulp. In de avonden, weekenden of bij crises kunnen cliënten terecht bij hun huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, en/of GGZ-crisisdienst. En clienten die via www.1np.nl kunnen tijdens kantooruren direct de behandelaar bellen / Buiten kantooruren Crisis Meldpunt van Parnassia Groep / of Crisis meldpunt Dijk & Duin
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Ja, welke: HAP
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: L Sluys GZpsycholoog H van Eck Psychater
A L M Kiel Huisarts
L Rollenberg Orthopedagoog M van Vliet Verpleegkundig H Sonnemans Psycholoog
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Ik werk nauw samen met de andere collega-psychologen die zijn verbonden aan mijn netwerk. Wij hebben regelmatig overleg momenten om met elkaar af te stemmen.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: https://rahman.nl/?page_id=125
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk. Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief: https://rahman.nl/?page_id=125
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Anders: Visitatie NIP
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: www.vgct.nl en www.emdr.nl en certificaat visitatie nip op website www.rahman.nl
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Als cliënt(en) / patiënt(en) klacht(en) hebben over de geboden zorg kan dit eerst met mij besproken worden. Mocht de cliënt(en) / patiënt(en) dit niet prettig vinden dan kan contact gezocht worden met een onafhankelijke klachten- en geschillenfunctionaris van Solo Partners.
Link naar website:
www.solopartners.nl
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
L Sluys GZpsycholoog / M van Vliet Verpleegkundig / H Sonnemans Psycholoog
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://rahman.nl
12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
Via de bedrijfs- of huisarts:
1. De huisarts zorgt voor een gerichte verwijzing en verwijsbrief
2. Cliënt neemt contact op met mijn praktijk voor het maken van een afspraak.
3. Ik neem persoonlijk de aanmelding aan en maak een afspraak met cliënt.
3. Ik doe de intake en eventuele vervolgbehandeling.
4. Uiterlijk bij het eerste gesprek ontvangt cliënt een document met behandelvoorwaarden en een toestemmingsformulier. Indien mogelijk wordt dit vooraf per post aangeleverd.
N.b. Bij verwijzing van een bedrijfsarts wordt er aangemeld bij Cenzo-kantoor en wordt de cliënt vóóraf per post geïnformeerd over de behandelvoorwaarden en ontvangt cliënt vooraf een toestemmingsformulier.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja
13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt): Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:
Patiënt:
Tijdens de gesprekken middels een behandelplan en verslagen. Face to face, e-mail, telefonisch en schriftelijk.
Verwijzer:
– Intakerapportage/behandelplan;
– Voortgangsverslag indien nodig of gewenst; – Eindverslag.
Naasten:
– Via cliënt eventueel face to face.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM): voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Tijdspad
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Mondeling na elke 6 sessies
&
Cenzo voert voor mij een cliënttevredenheidsonderzoek (CTO) uit. Dit laten zij uitvoeren door extern onafhankelijk wetenschappelijk onderzoeksbureau Desan. Cliënten ontvangen na afronden van de behandeling een uitnodiging van het onderzoeksbureau met het verzoek om digitaal de CTO- vragenlijst in te vullen.
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: M O ur Rahman Plaats: Grootebroek Datum: 19-06-2022
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:
Ja